3 september 2012

Houtkachels

Voor mijn huis heb ik altijd een lijstje met wensen gehad en toen ik een aantal jaren geleden mijn huis heb gekocht werd die lijst alleen maar langer. De meeste zijn grotere projecten als de tuin die op de schop moest en een veranda. Dat is inmiddels gebeurt maar er blijven nog een aantal projecten over en één daarvan is een houtkachel. Dat geeft zo'n gezellig sfeertje en is heerlijk warm. Als er nou een rookkanaal aanwezig was geweest waren de kosten niet zo hoog maar die is er helaas nog niet dus valt het onder de grotere projecten.

Ik ben zes jaar achtereen naar Ierland geweest en op een dag hadden we een lekke band met de auto. Dat gebeurde voor een cottage, bijna in de middle of nowhere dus we hadden geluk. De mensen daar zijn heel behulpzaam dus toen de reserveband er eenmaal oplag werden we op de thee gevraagd door een ontzettend hartelijke dame. In die cottage, die er helemaal te gek uitzag!! zat een mooie houtkachel in een enorme schouw. Fantastisch vond ik dat maar door alle toestanden heb ik er helaas geen foto van gemaakt.
Deze kachels met schouw kwamen goed in de buurt

Ik krijg weer heimwee naar Ierland als ik dit zie!

Maar dit vind ik ook een plaatje met een mooie houten schouw en een kachel in het wit, heb ik nog nooit eerder gezien.

Deze ingemetselde kachels vind ik ook geweldig

 Heerlijk ik zou willen dat ik voor de winter nog een houtkachel had staan!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen